tisdag 11 november 2014

Nästan klar

Bara några varv kvar och min första tröja efter engelskt mönster stickad uppifrån är klar. Blev extra viktigt att snabbt bli klar nu när den här roliga KAL:en med Stickamera och Dödergök dök upp. Vill ju koncentrera mig på den när den drar igång på måndag.
Tröjan jag fick så brått med är hallonröd, stickad i Cecilia från Svarta Fåret. Garnet är en blandning av bomull, viskos och lin. Tror det blir perfekt till sommaren, men också som tröja man vill vara lite fin i nu på vintern. Mönstret, köpt på Ravelry, heter Breakwater .

Bild kommer i morgon, hoppas jag. Då borde jag vara helt klar med själva stickningen, däremot inte blockningen. Nån sådan jag aldrig gjort förut, utan bara monterat och börjat använda på stört. Så himla bra att den kunskapen också ingår i Knit-Alongen. Så jag väntar vackert med det tills jag får experthjälp med hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar