söndag 21 december 2014

Kort kofta - då går det undan

Sådär, då var livet klart. Blev nästan som jag tänkt mig. Hade nog trott att det skulle ha lite med vidd, men det här är ju inte heller så tokigt.
Ville maska av på ett snyggt sätt och hittade den här metoden på youtube. Blev bra. Ser stadigt och mer arbetat ut än den gamla vanliga som jag lärde mig i syslöjden för evigheter sedan.


Nu ser jag fram emot att få sätta igång med ärmarna imorgon. Fast här finns ett litet orosmoment kvar. Är rädd för att ärmhålen har blivit lite för stora. Hoppas att jag har fel, men om så kanske Dödergök har något bra tips hur jag kan korrigera det. Tack och lov har hon ju lösningar på det mesta.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack snälla! Väldigt roligt att så här fritt få skapa en kofta helt efter eget huvud.

      Radera
  2. Så fin den ser ut. Jag har också använt den avmaskningen på sjalar, blir väldigt snygg. Jag har nästan avslutat min nederdel också, men eftersom jag är lite osäker på hur mycket garn det går till ärmarna så lämnar jag avslutningen till senare. Blir spännande med ärmarna imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att få se din kofta.
      Tycker ditt hålmönster var så himla fint. Det tänker jag nog "knycka" nån gång 😉.

      Radera
  3. Så fin den blir din kofta!
    Jag har knappt kommit igång med min känns det som.
    God Jul
    Vänlig hälsning
    Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Veronica!
      Ja, än så länge har jag kunnat hänga med. Få se hur det går med ärmarna mitt i julfirandet. Kan bli trixigt.
      En god jul till dig också!

      Radera
  4. Hei, jeg likte koften din med det samme jeg så den. Passer veldig bra med raglanfelling og den typen knappekant til en enkel jakke. Garnet du har valgt virker veldig behagelig, og jeg skal definitivt vurdere det til min neste kofte.
    Hilsen fra Stine i Norge c",)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stine! Vad roligt med en hälsning från Norge!
      Tusen tack för beröm av min koftmodell. Den är ju väldigt enkel. Min tanke var att göra en Chanel-inspirerad kofta, men lite har jag frångått den under resans gång.
      Tycker att det är just det som gör den hör kal-processen så spännande. Att vi med tips från vår duktiga lärare Dödergök hela tiden kan justera och finslipa vår koftmodell.
      Vilken modell har du valt?

      Radera